2 Slovenca v Beogradu

15.07.2008 ob 07:40

Hram svetega save, Храм светог Саве

Lani sva z Ireno površno obdelala Bosno in Hercegovino ter del Hrvaške, za letošnje potovanje pa sva si izbrala malce bolj temeljit obisk Črne gore ter Beograda in Novega Sada v Srbiji za popestritev.

brankov most, mostovi v Beogradu, Beograd

Vse se je začelo z dolgo in dolgočasno vožnjo do prek Zagreba v Beograd, kjer je bila ubijalska ravnina med Zagrebom in Beogradom. Na srečo je cesta po mejnem prehodu Lipovac bolj luknjasta, tako da se vsaj nekaj dogaja. Tistih 500 dinarjev (približno 6 evrov) za cca 80 km avtoceste med Lipovcem in Beogradom je morda res malce pretirano.

Kje je hostel?

V Beograd sva prispela po šestih urah vožnje, nekaj po osmi uri zvečer. Park Ušće, kjer je na bregu reke Save najino trinočno prenočišče na splavu – Hostel Arkabarka, sva našla hitro, kar pa ne morem trditi za hostel. Smerokaza ni bilo niti na zadnjem ovinku do splava, tako da sva se kar malce dalj časa sprehajala, da sva dojela, kateri splav je dejansko najin hostel. Je bil pa zato hostel odličen, osebje pa nadvse gostoljubno.

cerkev aleksandra nevskega

Pike iz Čila

Prvi večer pred spanjem sva ugotovila, da pivo ni nič cenejše kot pri nas in poklepetala s Pikejem. Pike je Čilenec, ki se je pri šestih letih s starši preselil v Grčijo, kjer je tudi odrastel. Ko sva mu omenila, da sva bila pred tremi leti v Arici v Čilu, se je kar razvedril, še bolj pa je bil vesel, ko je Irena z njim spregovorila v španščini. Fejst dečko, ki je sedaj že tri mesece v Beogradu, srbščina pa mu ne gre najbolje od ust.

splav beograd

Ni problema za Slovence

Avto sva pustila na parkirišču kakih pet minut hoda stran od hostla, tako da sva se bala, da nama ga bo kakšen srbski gorečni nacionalist posprejal z napisom »Rupel budala« ali »Kosovo je Srbija« in kaj podobnega. Slednje bi naju po predvidevanjih lahko doletelo zaradi slovenskih tablic in določenih političnih zadev. Vendar nič, avto je bil 2 cela dneva in tri noči na istem mestu in nič se mu ni zgodilo. Tudi na splošno sva o Slovencih slišala same pozitivne besede. Srbi so se tudi na splošno izkazali za zelo gostoljubne.

Hotel Moskva

Beograd ni poceni

Prvi dan od dveh v Beogradu sva si najprej ogledala Skadarlijo, kamor naju je privlekel lačen želodec. Ciganske glasbe sicer še ni bilo, vendar sva se kljub temu napokala z odlično pleskavico, čevapi in solato v gostilni »Putujuči glumac«. Ko sva dodala še pivo in cockto je zneslo za ne tako zelo čudovito ceno. Pred odhodom sva upala, da bo v Beogradu kaj ceneje, kot v Ljubljani, vendar ta večerja naju je po žepu odrla za malenkost prek 21€. Tudi kasneje se je izkazalo, da vsaj središče Beograda ni poceni, medtem ko je bilo npr. v okolici kliničnega centra vse za polovico ceneje.

Kalemegdan

Nujno v živalski vrt

Po beograjski silikonski dolini oz. Ulici Strahinjić bana sva se odpravila do živalskega vrta v trdnjavi Kalemegdan. Odličen živalski vrt uvrščam na seznam lokacij, katerih ogled je v Beogradu nujen. Impresionira že sama lokacija, dodatno pa je na ogled ogromno živali, med drugimi tudi severna medveda, lev, več vrst pum, jak, tibetansko govedo in orangutan. Je kar ogromen, tako da bi se ga ob slabšem izboru živali kar hitro naveličal. Vstopnina za odrasle znese cca 3,5€.

skadarlija

»Manj je več« na Knez Mihajlovi ulici

Naprej sva se sprehodila še po preostalem delu Kalemegdana, v katerem je nad sotočjem Donave in Save odličen lokal s še bolj odličnim razgledom. Po Kalemegdanu sva se zvečer odpravila na Knez Mihajlovo ulico na ogled beograjske parade in kasneje na vožnjo s tramvajem številka 2, katerega proga velja za panoramsko, saj vodi mimo večjih znamenitosti Belega mesta. Na Knez Mihajlovo ulico se med drugimi pridejo pokazat beograjske mladenke, ki med seboj tekmujejo, katera bo požela več pozornosti. Takšnih je ogromno, po Ireninem mnenju pa nimajo okusa za oblačenje. Nekako po načelu manj je več se ravnajo.

park beograd

V Hram Svetega Save

Drugi dan sva se odpravila na ogled 3. največje pravoslavne katedrale na svetu, kar je Hram Svetega Save. Na zunaj gre za izredno impresivno zgradbo, ki me je malce spominjala na Tadž Mahal v Agri v Indiji. Po vstopu v notranjost pa sem bil presenečen, saj nisem vedel, da je še tako rekoč nedokončana. Kljub temu je vredna ogleda. V notranjosti so maloštevilni detajli sicer že dokončani, kar pa vernikom ne preprečuje, da bi prakticirali svojo vero.

šah

Ne najbolje vzdrževana Hiša cvetja

Nadaljevala sva do Hiše Cvetja na Titov grob. Na zunaj cel kompleks izgleda precej zanemarjen, znotraj pa je malce bolje. V muzeju je bila razstava na temo srebrnih daril Titu. Kaj vse ni ta tip dobil. Za vodiča se nama je napol vsilil starejši možakar, ki je v bistvu samo bral napise na razstavljenih darilih. Sicer je poudaril, da je vse brezplačno, na koncu pa je le nekako malce bolj nazorno počakal, tako da sva mu dala nekaj napitnine. Izjemna darila so bila res od vsepovsod, v spominu pa mi bosta najbolj ostala Rolls Royce in Mercedes, katerega ima istega v lasti samo še libijski predsednik Gadafi.

»A vi Slovenci sad trebate, da radite.«

Ko je vodič izvedel, da sva iz Slovenije, je hitro dejal, da smo Slovenci dobri obiskovalci ( v knjigi gostov so res sami Slovenci) in da smo dobrodošli v Beogradu, kjer se ljudje niso pozabili veseliti. »A vi Slovenci sad trebate, da radite,« je pripomnil na koncu, s čimer je mislil predvsem članstvo naše države v EU. Muzej je sicer odprt od 11h do 17h, vendar že ob približno 14h je eden od delavcev na glas dejal »Eh, dosta je bilo za danas« in se vrgel na kavč. Zanimivo, mislim, da komentar ni potreben.

tito

Za muzejem je stavba, v kateri je Titov grob. Lepo urejeno, vendar obiskovalcev ob najinem obisku skorajda ni bilo in tudi sicer jih menda ni veliko. Ogled je brezplačen, vendar za nekdanjega predsednika Jugoslavije ni več pretiranega zanimanja.+

hiša cvetja, titov grob

Zvečer sva se po večerji v Klubu literatov in književnikov vnovič odpravila na Skadarlijo, kjer je bilo tokrat pravo vzdušje, z glasbenimi skupinami, ki so igrale tudi cigansko glasbo in stojnicami z različno robo. Res je bilo odlično vzdušje. Kasneje pa sva šla še na ogled t.i. silikonske doline v Beogradu, s čimer je mišljen predvsem silikon v dekoltejih deklet. Ulica Strahinjić bana je natrpana s trendovskimi lokali, kjer se razkuzujejo t.i. sponzoruše in ostala dekleta, katere lovijo beograjski fičfiriči z bolj ali manj dobrimi oz. dragimi avtomobili. Zanimiva scena, ki pa naju z Ireno ne zanima pretirano.

Utrujena od ponočevanj v Beogradu sva se naslednji dan premaknila v Novi Sad, kar je pa že tema naslednjega prispevka.

Še nekaj fotografij:

Sotočje donave in save

srbska skupščina

Preberite še:
Bih&Hrvaška 2007
Filipini 2007

13 komentarjev na “2 Slovenca v Beogradu”

1. anna pravi:

Odlično! Beseilo pospremljeno z lepimi fotkami. Nad Beogradom sem totalno navdušena…Kde se Dunav sasto sa Savom moja duša preko reke pređe … Bajaga (moj en in edini veliki idol heh) poje :mrgreen: Po desetih letih sem ga lani obiskala 2 krat – bila pri sorodnikih…Kalamegdan in Skadarlija the best..pa v centru mesta galerije in všečni študentski park…Ada ciganlija…splavovi….in dušo ima mesto, to je pomembno…pa svirkanje Ciganov ima tud svoj čar…. Novi Sad pa je baje najlepše mesto v Srbiji – žal še ga nisem uspela obiskat, ampak je en velik MUST, tak da me to še čaka… A Črno goro (moja druga dežela heh) boš tud kaj omenjal, mislim sta tud tule kaj potovala? Če sta, upam, da se nista lotla klasične poti :P

2. danijel pravi:

lepo napisano in lepe slike.tudi mene mika, da bi šel dol.super

3. chef chef pravi:

Po mojem je ni čez eno dobro Beograjčanko, pa naj mi Ljubljančanke ne zamerijo preveč!

Je pa res, da se ženil ravno ne bi, hehe.

4. anna pravi:

chef, jaz enako mislim za Beogarjčana oz. še bolje Novosadčana :mrgreen:

Če bi se ženil, bi te fino “zrihtala” ;)

Sicer pa je tako, da v Bg prevladuje “mladina” tam med 20 in 40 skrajno kulturno osveščena, taka metropolitska in svobodmiselna :D ….tak da ti s tako ne bi delal večjih preglavic. Beograjčani nasploh zelo kritično gledajo na te klasične sponzoruše&jebače in jih ne jemljejo resno (o tem vsakič poslušam s strani sorodnikov in parih kolegov – predvsem moških)…v bistvu jih je večina ratala čist urbanih…kar meni povsem ugaja :D

5. ninamalina ninamalina pravi:

lepo je malo obujat spomine.. se spomnim, da me je v kavarni hotela moskva najbolj fasciniralo to, da mi je na vhodu garderoberka vzela plašč. tako oldschool se mi je zdelo :D

6. UzzI pravi:

Super reportaža, tudi sam sem ljubitelj Beograda. Odlični ljudje, odlično vzdušje. Nekaj ima na sebi. Sam sem bil predlani tam in moram reči, da te kot Slovenca res lepo sprejmejo. Zgodilo se mi je nekaj, kar mislim da je pri nas nemogoče. Ko sva s kolegom u centru ogledovala neko buregđinico kaj bi pojedla, me je za rokav pocukala starejša urejena gospa in me začela spraševat s kje sva. Ko sem ji razložil je izrazila neverjetno navdušenje nad Slovenci, da ima puno prijatelja v Sloveniji in tako naprej. Nato je nadaljevala da je opazila da za novo leto pride ogromno Slovencev v Beograd in da če bi vedela bi dala svojo vilo na razpolago ker v njej živi sama. Mislim da ženska ni lagala, ker je res izgledala da ima nekaj pod palcem. No nato je nadajlevala, da naj izbereva kaj bova jedla in bo ona plačala. Pa sva rekla da ne a ona je vztrajala. Vprašajte se kolikokrat ti v centru Ljubljane kdo časti sirov burek:) In nama je plačal, nato pa povprašala kje imava hotel in kako greva do njega. Ko sem ji razložil, da se bova sprehodila peš, nama je poiskala avtobus in rekla da nama plača. A to se mi je zdelo preveč izkoriščevalsko in sem ji rekel da bova šla rajši peš. Prijazno smo se poslovili in nadaljevali vsak svojo pot.

Pa še to sem se spovnu, ko si že omenju cerkev Svetog Save. Se obnavlja že zlo doooolgo časa. Največ dela pa opravlja naš Marmor Hotavlje. Čist tko kot zanimivost.

Drgač pa čimveč takih reportaž za potovanj željne kot sem jaz:) LP

7. tomo pravi:

@anna: V Črno goro pa se odpravljava čez pol ure :) in ne bo “klasična pot”. Več o tem pa avgusta.

@chef: Dobre ženske so, tako kot skoraj povsod v Sloveniji in vzhodno od Slovenije. Na zahodu so že mlade preveč zmahane :) .

@ninamalina: v Hotelu Moskva bo enkrat treba prespat, menda so nekatere sobe takšne, kot so bile ob odprtju hotela.

@UzzI: Dolgčas ji je bilo, drugače pa so Srbi res zelo gostoljubni.

8. anna pravi:

aaaa, čez pol ure!!!!!!!!!!!!!!!!! NORO :) POZDRAVITA JO V MOJEM IMENU, IN PREŠVERCAJTA NAZAJ KAJ PRŠUTA IN KAJMAKA! ;) Jaz jo spet obiščem oktobra…

ahh, uživajta!!! in VARNO pot!

9. chef chef pravi:

Odličen izraz. Zmahane so.

10. pijanec pravi:

Ženske na zahodu niso več dobre, ker so preprosto preširoke. Povprečna ima vsaj 10+ kg več kot Slovenka, tako kot ima Slovenka v povprečju 10 kg več kot Hrvatica.

11. Cezar pravi:

Mi smo bili z družino v omenjenem hostlu, moram samo rečt, sicer je nepomembno, a Pike ni Čilenec, Pike Je domačin, ki je živel v BG kar tako, ker ni vedel kaj bi delal, je šel v Grčijo, ker ga je v BG zapustila punca, tam zaslužil toliko denarja, da se je po nekaj letih vrnil nazaj, spoznal svojo sedanjo ženo, ki je arhitektka, mu je vse zrisala in sta partnerja tudi v biznisu…Res pa je tudi njegov prijatelj ki mu pomaga, dejansko čilenec, kar je zanimivo ima punco iz Ljubljane, sem ga srečal v BTC-ju pred enim mesecem… Hostel je zelo zanimiv, ima eno hibo..komarje, ki letajo točno od 20-21 ure, zakaj nihče ne ve… skratka, če kdo gre za štos v beograd, je super, priporočam…pa na rolke naj ne pozabi, čudovita potka do Novega Beograda.. LP vsem

12. espero pravi:

Ja ,po teh odlično objavljenih slikah in malo manj komentarjih,se tudi midva z drago odpravljava v Beograd.Prvi problem je prenočišče,saj bi želela spati pri družini,kjer zjutraj spiješ skupaj kaficu in ti lepo povedo ali celo odpeljejo pogledat naj znamenitosti.Ampak je to velik problem,vsiljujejo le hotele ali hostle.Najameva lahko nov apartma za borih 40 eu na noč pa tega nočeva. Ne marava lažnega luksuza ,saj ga je v EU že preveč.Skromnost in soočenje tudi z vsakdanom ljudi je pomemnejše.Da jim prisluhneš in oni tebi.Potem pa še Novi Sad in Vojvodina ,pa domov.Upam da se bo izšlo.LP vsem.

13. tomo pravi:

Espero, super. Poročaj kako je bilo.