MTB: Na Ratitovec, na Razor do Prtovča in čez Povden v Zali log

7.07.2008 ob 07:45

V soboto nas je Jure deseterico gorskih kolesarjev popeljal na odlično gorskokolesarsko turo dolgo 45 km z višinsko razliko cca 1600 metrov.

Ana Zupan

Vse se je pričelo v Železnikih od koder smo se po makadamski cesti povzpeli na Jelovico. Na spustu proti Bohinjski Bistrici se ena pot odcepi proti Planini Pečana in naprej na Ratitovec. Ta dokaj urejena makadamska pot prečka ogromen vetrolom, ki se je na Jelovici zgodil pred dvema letoma.

vetrolom jelovica

Do Pečane smo se enakomerno dvigali po dokaj urejeni cesti, med Pečano in Ratitovcem pa je sledila konkretnejša tehnično zahtevna pot, ki se je na koncu spremenila v stezo. Spretnejši kolesarji lahko precej prevozijo, vendar zadnji vzpon je nevozen. Kolesa smo tako vrgli na ramo in jo mahnili proti koči na Ratitovcu.

Ker ni bila dirka, ampak bolj izlet smo se v koči malce okrepčali, sam sem še kolo pošraufal, nato pa je sledil spust z Ratitovca »Na Razor« do vasi Prtovč nad Železniki. To pot sem že večkrat prehodil peš in vedno sem študiral kje bi se dalo s kolesom peljati. Gre namreč za zahteven, srednje strm, spust, kjer je največji problem pesek na skalah.

Najzahtevnejši odsek, do dolince, smo ga zvozili cca dve tretjini, kar je kar precej, glede na to, da smo ga vozili prvič. Iz »peš perspektive« namreč steza izgleda precej drugače, kot iz kolesarske. Naslednjič bo sigurno še uspešnejše.

Nadaljevali smo po na začetku s skalami zelo bogato potko, vmesni del je klasična gozdarska drča s hlodi ter kakšno stopnico, nad Prtovčem pa je znova na gosto posuto s skalami in strmo, kjer je bila potrebna prava pozicija na kolesu, moč v rokah in nogah, predvsem pa koncentracija. Ene par se jih je tukaj zvrnilo, vendar nič hujšega.

Pri Prtovču se je pot znova obrnila navzgor, saj smo odpeljali del poti na Ratitovec, Čez Povden, kot se reče po domače. Do Povdna teče lepa in strma pot, katero se da z dovolj moči in koncentracije celo zvozit. Večina jo je zaradi precej višincev za sabo oz. utrujenosti raje kar prehodila.

Zakaj smo se povzpeli še do Povdna? Zato ker je na poti iz Povdna v Zali log ena super, strm in tehničen, spust s cca. 650m višinske razlike. Začne se z lepo stezo in serpentinami, proti koncu je pa kar konkretneje strmo. Mestoma je podlaga iz škrilja, kjer sicer tudi zaradi strmine precej drsi. S tehničnega vidika zelo zanimivo. Proti koncu je še nekaj stopnic in zanimivih ovinkov, konča se pa v Zalem logu, katerega so lani hudo prizadele poplave.

V Zalem logu smo se na razočaranje nekaterih, res je bilo že čutiti utrujenost, za nekaj metrov povzpeli, od koder je na to potekala sanjska enoslednica (singlca) mimo kapelice na Suši skoraj do Železnikov. Na koncu ni bilo nikomur žal za tistih nekaj dodatnih višinskih metrov.

Tura je kar zahtevna, tako da bi jo odsvetoval nepripravljenim gorskim kolesarjem. Oba spusta sta tehnično kar zelo zahtevna, tako da je priporočljiva uporaba polnovzmetenega kolesa z vsaj 10 cm hoda spredaj in zadaj ali več. Hardtail kolo je primerno le za najbolj spretne. Neto čas vožnje je bil 3h in 45 min, kosmati čas pa 7h.

Poglej si še:
MTB: Tanja Žakelj svetovna prvakinja
MTB video&foto: XC dirka Završnica 2008
Video: MTB spust prek Sv. Petra v Begunje
Sv. Peter nad Begunjami z dvema MTB zverinama
MTB Tošč 2008
Video: Figaro Bike Park – Zaključek sezone 07
Figaro Bike Park: Vragolije na gorskih kolesih za konec
MTB video: Figaro between sun & shadow
Video: Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana
Trije dnevi blata na Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana
Video: Finale svetovnega pokala v gorskem kolesarstvu

28 komentarjev na “MTB: Na Ratitovec, na Razor do Prtovča in čez Povden v Zali log”

1. chef chef pravi:

Hehe, tale razlika v neto in bruto času mi je všeč :)

Vedno bolj se spet nagibam k MTB-ju! Ampak me je kar strah, po mojem sem postal še bolj neroden kot sem bil včasih :)

2. tomo pravi:

Ja, to je malce drugače od časov, ko smo še resno dirkal. Vmes se poklepeta, v klanec se gre počasi, večinoma imamo kolesa težja od 11kg, … vmes kaj pojest … na koncu kaj spit in pojest. Svetujem ti, da nabaviš eno all mountain mašino, 140mm hoda spredaj in zadaj, pa se nam pridružiš na teh turah. :)

3. saily pravi:

wau zgleda čist hudo :) btw a si je samo eno dekle upalo z vami :D ? no sj.. jest si zaenkrat še ne bi… še nimam dost kilometrov na mojem gorcu :D

4. tomo pravi:

Haha, ja, samo eno, pa še to malo sumim, da smo si ji s to turo malo zamerili. :) Drugače pa je Ana iz kolesarske družine, kolo ima skorajda v genih in že nekaj let dirka v krosu. Glede na to, da je imela samo spredaj amortizerje, ji je šlo super.

5. chef chef pravi:

Hoho, 140 mm, ne vem če bi se mi sploh ljubilo na tem guncat :) Še vedno me malo matra tekmovalnost, pišuka, ne vem če se bom sploh kdaj znebil tega. Ko bom imel denar, bodo pa v moji garaži vsaj trije bicikli – hardtail mašina, all-mountain in špecjalka!

@saily: Za tole moraš imeti pa res že veliiiiiiko kilometrov ;)

6. tomo pravi:

@Chef: Se vidi, da si MTB sceno malo zanemaril. Pri mašini s 140mm hoda se fedre lepo zapre in je trda, ko največji xc race hardtail. Tudi pozicija je lahko bolj za kros. Teže so pa tam okoli 12kg. Guncanja takorekoč ni, četudi je feder odprt – za to poskrbi Foxov ProPedal. Moj favorit med temi All Mountain kolesi je Lapierre Zesty, čeprav bolj bi sedla tudi bolj Enduro varianta —> Spicy.

Drugače pa itak, tvojim trem mašinam bi jaz dodal še eno Dh/Freeride za parke. No, sedaj sem se pa že preveč razpisal. :)

7. chef chef pravi:

Ma ne, saj mi je jasno, da se tole lepo zapre, haha, tako star pa še nisem! Ampak vseeno, že pozicija je drugačna, bicikel je težji, prav nič dirkaški. Jaz pa še vedno rad z brado balanco drgnem :)

Jap, en FR bicikl absolutno, ampak to šele potem ko bi imel že prejšnje tri! Kot peti bi bila pa še ena koza, najraje bi izbral kar BMC, ker izgleda naravnost grozovito :)

8. pirat pravi:

odličen zapis, edin višinska razlika se men zdi mal “prevelika” :(

9. Tomaž pravi:

Fino, ta del sem jaz enkrat prevozil s ponijem -kolesom ne konjem za dve “kišti” piva – seveda navzgor večino za “ušesa”, nazaj sem pa šel čez Ledine do Prtovča, ki pa se je tik pred koncem končal z grdim padcem in čisto polomljenim kolesom, ampak užitek je pa bil, ko si videl presenečene ljudi, ko so me videli s ponijem pred kočo.

10. MTB: Na Ratitovec, na Razor do Prtovča in čez Povden v Zali log « MTB Slovenija pravi:

[...] MTB: Na Ratitovec, na Razor do Prtovča in čez Povden v Zali log Published July 7, 2008 Slike & Ture Tags: ratitovec MTB: Na Ratitovec, na Razor do Prtovča in čez Povden v Zali log [...]

11. Gorski Volk pravi:

Zanimivo! Na to turco sva se s kolegom odpravila 2 tedna nazaj in ko sva prišla na vrh sem mislil da sva samo midva tako nora, da vlečeva bicikle gor – zdej vidim da nas je veliko več takih “usekanih” Moram pa priznat, da se mi je spust kar malo zameril, ker nisva poznala poti in sva se 2x zgubila sredi gozda – pot se je kar naenkrat končala, potem je blo pa treba porivat nazaj, pa še vode nama je čisto zmanjkal….ufff :s

Ampak vseeno je dobr filing ;)

12. tomo pravi:

@Chef: Ne glede na kolo, upam, da te še kdaj vidim na gorskem kolesu.

@pirat: bom preveril še pri drugih kolesarjih, kako je s to višinsko razliko.

@Tomaž: Tole s ponijem, si nam vsem ego mal sesul. :) Kje pa je to na Ledine do Prtovča?

13. chef chef pravi:

Zanimiva bi bila na primer tura na Dolič iz Zadnjice :P Nekaj je tudi nevoznega, pa spust je dolgočasen, ampak mikavna je že velika višina!

14. tomo pravi:

@Gorski Volk: Ja, nas je kar precej takšnih. Poglej ta dva —> Bullshit detector. A to sta zgrešila kje na spustu s Povdna v Zali log?

@Chef: Jop, danes imaš na fotkah na tvojem blogu kar nekaj zanimivih fot s potkami zanimive širine itd. :)

15. Gorski Volk pravi:

@Tomo: Ja na Povdnu sva šla skozi tisto zaporo in se spustila po cesti navzdol, potem pa nisva več vedela kam in sva šla po občutku. Na koncu sva se znašla na dveh slepih cestah in cca 200 višinci več, kot pa če bi šla po pravi poti. Mi lahko na hitro poveš, kje se gre od tistih tabel naprej – moraš kje zaviti dol z glavne ceste?

16. Tomaž pravi:

@Tomo, ne nisem vam hotel ega sesut, vsak ki pride gor s kolesom je CAR, če pa se upa še spustit dol, pa toliko več. Čez Ledine – jah mi je ta konc precej znan in sem ga prevozil in prehodil s po dolgem in počez, iz planine Pečana je ozka pot, ki gre okoli Kosmatega vrha oz. skorajda pod vrhom in sem takrat kolo na hrbtu nesel potem pa prideš na Ledine – od tam lahko greš desno dol na Prtovč ali pa levo naprej na Jelovico – Raztovko – križišče s cesto, ki pride z Bohinja.

17. tomo pravi:

@Gorski Volk: Ja, včeraj je kolega isto zgrešil in šel naravnost po poti. Malce smo se mu naprej odpeljali, tako da ni nikogar videl.

Ko boš na levi strani videl eno ograjo, pojdi čez travo po desni strani ograje in ko se začne gozd boš tudi pot videl. Navzdol se po tisti poti ne smeš nič spuščat. S poti se tista pot, ki je nadaljevanje v gozd, res slabo vidi. Sicer bi morala biti na začetku gozda tudi markacija. Upam, da je za silo jasno. Bom prosil še našega “vodiča”, da malce pokomentira.

@Tomaž: Evo, pa si nam dal idejo za naslednjič.

18. sxy pravi:

Živjo Tomo!

Mene pa zanima, kako je vozna (gor in dol grede) pot na Ratitovec iz Zalega loga s kros trdakom? Recimo da tehnika ne bi smela biti pretiran problem (zvozim recimo pešpot “pod gondolo” s Krvavca – ponekod moram prenest bicikel za nekaj metrov). Namreč v spominu imam da je pot vozna, samo sem bil tam nazadnje pred skoraj 10 leti (peš) in me ne mika da bi moral več nosit bicikel v breg kot pa bi vozil.

lp

19. tomo pravi:

@Pirat: Višinska razlika bo kar prava. Morda si imel v mislih samo Ratitovec, iz Prtovča smo se namreč povzpeli še na Povden.

@sxy: Če si tako zelo spreten, potem navzdol je zvozljivo. Navzgor grem pa stavit, da ni. Car si, če si tak trialist, da navzgor zvoziš.

20. Jure pravi:

@Gorski Volk: Ko prideš čez ograjo se rahlo spustiš nato cesta preči travnik. Po rahlem dolgem levem ovinku prideš do prvih dreves(cesta začne rahlo zavijati desno). Na levi vidiš nekakšno ograjo (kot bi bil ograjen pašnik, če se ozreš še bolj levo opaziš star bunker na hribu) in na tem delu zaviješ levo. Vstopni del poti je zelo zaraščen, zato ni čudno, da ga nisi opazil. Od tu pa samo po dobro vidni poti. LP

21. pirat pravi:

tomo – že, ampak višinska razlika med Prtovčem in Povdnom je dobrih 200m ( po mojem skromnem spominu)…..

22. Jure pravi:

Višinomer je pokazal 1600m vzpona. To pomeni vsak meter vzpona. Torej če se cesta spusti za 5m in se nato dvigne za 5 m je to 5 metrov vzpona. Pa pojdimo po trasi (za vsak vsponček se nisem zapomnil metrov): Iz rastovke smo se spustili do rovtarice, torej smo morali proti pečani vso izgubljeno višino dobiti nazaj. Ampak proti pečani sledi še en odsek spusta, kjer je potrebno doseči izgubljeno višino nazaj. Od Zalega Loga po singlci proti suši je spet vzpon. Če seštejemo čisto višino med Železniki in Ratitovcem, ter Prtovčem in Povdnom ne pridemo do prevožene višine. In ker nismo pili Red Bula posledično nismo imeli kril, kar nas je stalo letenja. Torej ker se teren ni hotel prilagoditi nam smo se morali mi sprijazniti z geografskimi značilnostmi terena. Earth is not flat.

23. pirat pravi:

Jure – hvala lepa za izčrpno razlago :) nism vedu de se gre za “vsak meter”… keep on, earth is not flat indeed :mrgreen:

24. tomo pravi:

Jop, višinci se kar nabirajo. :) Jure, hvala.

25. samo pravi:

Kje pa gre singla iz Suše do Železnikov?

26. Matevž pravi:

Samo ker sem iz Železnikov in ker poznam kar precej singel v okolici, vendar ne verjamem de jih 10% =) ker jih je toliko, vendar pa vem, da iz Suše gredo tri single: 1. Gre proti vasi Zali Log in sicer po zgornji poti proti Zalemu Logu; 2.Se takoj pri cerkvi spusti na parkirišče odspodaj (kratka a sladka); 3.Ta pa vodi za cerkvijo in sicer če si obrnen proti vhodu v cerkev na zadnjemu levemu vogalu se začne in se vije po pobočju nad previsi nad reko Soro in nato prideš na Jesenovec oz. k izlivu potoka Plenšaka v Soro. Tam ne zaviješ potem na most in na glavno cesto ampak greš še vedno s tokam reke Sore na levi strani. Nekaj časa je kolovoz vendar pa nisem čisto prepričan v kakšnemu stanju je, ker to bile poplave.

Tomaž: Tisto zgodbo s Poniyam in dvema gajbama piva sem pa že slišu, pa zmaga =)

Me pa še nekaj zanima ali je že kdo bil na Kosmetem vrhu Ratitovca, ker sva lansko leto s prijateljam malo zašla v megli in sva med potjo osvojila še ta vrh.

27. južnoalpec pravi:

@tomo: je mogoče priditi v kakšen stik v zvezi fotografij kolesarjev? Tu ne najdem nobenega linka.

Glede ponija in tomaža – jaz sem iz Rudna, ampak nisem pravi domačin. Na Jelovici se pa dosti učim z gorskim HT. Toda moja žena se je učila na poniju in je v mladih letih marsikaj prevozila. In tudi ona ima čisto navaden HT, nič posebnega. Ti povem, tako me namaha v DH-spustu da me je kar malo sram. Ko se na ponija navadiš ne pozabiš nikdar :)

28. tomo pravi:

@južnoalpec: kakšen stik glede fotografij? z avtorjem?