Plitvička jezera

26.10.2007 ob 19:56

Po Dubrovniku in noči v Makarski sva nadaljevala po Jadranski magistrali do Imotska, kjer se prične avtocesta, ki vas pripelje vse do Zagreba. Midva sva skrenila s te poti na izvozu za Gospić oz. za Plitvička jezera.

plitvička jezera, plitvichka lakes

Hrvati imajo kar luštno avtocesto s Petrolovimi, OMV in INA bencinskimi črpalkami. Tam nad Zadrom je kar močno pihalo, tako da je piksno1 kar malo levo in desno metalo. Kilometri so minevali hitro in gladko, vse do predora Sveti Rok.

Par kilometrov dolga kolona, čakala pa sva več kot eno uro. Normalno, v nedeljo so šli domov Slovenci, Avstrijci, Nemci, Italijani, Čehi, Slovaki, Madžari, Poljaki, pa še katera nacija bi se našla. Mar bi pri Zadru zavil na staro cesto. Hitreje in ceneje bi bilo.

Po parih urah vožnje iz Makarske sva se končno pricjazila2 do Plitvičkih jezer, do ene izmed največjih naravnih znamenitost v tem delu Evrope3. S starši smo se ene parkrat na poti na morje peljali po cesti nad jezeri, ustavili se nismo nikoli, vedno pa sta starša obujala spomine na dan, ko sta jih obiskala še preden sta mene na grbo dobila. Čudoviti so, je šel glas. Vedno me je zanimalo kako izgledajo, dan je bil čudovit, na poti so bili – tako da sva se z Ireno ustavila za par uric.

ribe, plitvička jezera, plitvichka lakes

Prijazna gospa na šalterju nama je priznala študentski popust, pomalicala sva eno »Štrudlo«4 in jo odmahala dol k enemu izmed jezer, kjer je čakala ladjica. Pravi babilon, na ladji so bili predstavniki večine evropskih nacij, od Špancev in Francozov do Rusov. Zanimivo je poslušati to pestro mešanico jezikov.

veliki slap, plitvička jezera, plitvichka lakes

Turkizna jezera na kraški podlagi so resnično čudovita. Posebne pa jih dela flora in favna v neposredni okolici. Ogromno trsja, mahovja in bukev, med katerimi se razlivajo tolmunčki in nizki kaskadni slapovi. Sicer budno oko na tem relativno majhnem področju parka opazi1267 rastlinskih vrst, med njimi celo nekaj vrst raslinojedih rastlin. Glede na ime mi je najbolj zanimiva kukcolovka5.

plitvička jezera, plitvichka lakes, raca

Za turiste je poskrbljeno na vrhunskem nivoju. Tri točke na Plitvičkih jezerih povezujeta dve ladji in en vlakec. Sprehodite se lahko po peščenih stezah in lesenih mostovih nad vodo in občutljivim rastjem. Na točkah, do katerih vozi ladja so konkretne okrepčevalnice, kjer se lahko obiskovalec tudi posonči na zeleni trati. Ni da ni, umirjena scena v čudovitem okolju.

plitvička jezera, plitvichka lakes

Mene so najbolj navdušili majhni potočki, ki so se nato prek kaskad pretakali iz enega v drugo jezero. Najbolj slikoviti so bili na spodnjih jezerih, kjer je tudi Veliki slap, ki pa je bil poleti bolj boren.

plitvička jezera

Iz spodnjih jezer se je bilo nato potrebno povzpeti nazaj navzgor do glavne ceste, kjer je bila tudi postaja za vlakec, ki nas je nato zapeljal nazaj na izhodišče. Na vzponu sva se preriravala med navdušeno skupino japonskih turistov-upokojencev. Kot se za Japonko/ca spodobi so obsedeno slikali in snemali. Kdo bi jim zameril. Celo življenje so garali do skrajne meje poneumljanja, na stara leta pa si jih peščica lahko privošči potovanje v Evropo, ki je v njihovih očeh nekaj več6. Vse je treba zabeležiti, da se potem lahko pohvali ostali družini in prijateljem ter se jih navduši za obisk »Zahoda.« In krog se bo ponovil.

plitvička jezera, plitvichka lakes

Midva sva se usedla v piksno se odpeljala proti Karlovcu in prek Metlike, Novega mesta in Ljubljane nazaj domov. Na poti so bile znova dolge kolone. Z Gorjancev dol sva imela tako smolo, da je najino kolono prehitelo nekaj samomorilskih in morilskih voznikov, ki so prehitevali v nepregledne ovinke in v škarjice obenem. Ja, domovina – Slovenija. Takih norcev kot na cesti iz Gorjancev dol v Novo mesto na vsej prevoženi poti nikjer nisva srečala.

Super je bilo na tem potepanju po BiH in Hrvaški. Vsakomur na srce polagam, da si ogleda te kraje. Še posebej, če si jih doslej ni. Lepi kraji in narava, dobra hrana in pijača ter prijetni ljudje. Malce drugače kot o tistih krajih južno od Kolpe govori modrost nestrpnih nevednežev pri nas v Sloveniji. Če bi vsak Slovenec šel tja dol za par dni, Jelinčič7 na volitvah ne bi dobil več kot 10 odstotkov glasov. Pojdite in uživajte, vrnili se boste.

Oglej si še:

1. Citroen Ax.[]
  2. Počasi, mukoma z dolgočasno vožnjo pripeljala.[]
  3. Balkan[]
  4. Odličen jabolčni zavitek. Pri nas doma bi rekli štrudel.[]
  5. Kurcolovka :) je žargonski izraz za določen tip žensk.[]
  6. Tako kot je za nas posebna kakšna druga močno oddaljena država.[]
  7. Vsaka nacija ima politika njegovega kova, zaskrbljujoče je, ko dobi premočno podporo.[]

8 komentarjev na “Plitvička jezera”

1. figaro pravi:

Najlepše slike moram si enkrat ogledat Plitvička jezera.

2. verbatim pravi:

Eh, tisto z Gorjancev ni samomorilsko. To se samo zdi nepoznavalcem (večinoma mestni ljudje, nevajeni podeželskih cest). Če pa vsaki dan voziš po takem tipu ceste (ali še 2x ožji in veliko bolj ovinkasti), se hitro navadiš.

3. citroen citroen pravi:

No lepo da se najde še kakšen Citroenar na teh siolovih blogih, lep pozdrav pa še veliko kilometrov.

4. chef chef pravi:

Greva z mojo ta vikend pogledat čudo.

A si tele fotke slapov z dolgimi časi delal s stativom? Moram ga še jaz kupit na brzino, nekaj lahkega in stabilnega.

5. tomo pravi:

Superca, pa dovolj zgodaj bodita tam, da si bosta oba konca lahko pogledala.

Na Plitvičkih sem bolj tako delal, da sem pokleknil, komolec naslonil na nogo, potem pa slikal. Ali pa s pomočjo kakšne ograje, veje itd., stativa se mi ni dalo uporabljat. Fotke na Slapovih kravice so bile pa vse “ta zamazane” narejene s stativom. Če hočeš dobre “zamazane” fotke slapov delat, je stativ kar nujen.

6. chef chef pravi:

Hvala! Upam, da kakšna fotka rata, sem še gušter.

Čimprej tam biti, ja… to je odvisno predvsem od tega, koliko vina bo spet popila, haha.

7. tomo pravi:

No, pa le kakšno potem pokaži. :) Bo popila. :) Ta je dobra, ne vem kdo je kolesar in kdo je bil na “prevzgoji” pri Štajercih?

8. chef chef pravi:

Saj to je, jaz popijem liter, pa sem naslednji dan dober (menda pa tudi že isto noč, haha).