Potep po BiH: Sarajevo

12.10.2007 ob 07:45

Po Travniku sva se po avtocesti mimo bosanskih piramid pripeljala v olimpijsko mesto Sarajevo. Na obisk baščarščije, izvira Bosne in seveda, na čevapčiče.

Gazi Husrev-begova

Po koncu avtoceste se je pričela dolga in počasna kolona pločevinastih vozov, ki se ni končala do glavne vpadnice v Sarajevo. Hitro sva poiskala garažno hišo za najino piksno, nato pa sva jo mahnila na Baščaršijo. Ker je bilo pozno popoldne, se nama je kar mudilo.

avtocesta, sarajevo

Baščaršija naju je z Ireno v pozitivnem smislu zelo presenetila. Stare lesene hiše, džamija, lično tlakovane ulice, čevabdžinice, burekdžinice in lokali ter ulice polne ljudi tudi od mnogih lepot razvajenega popotnika ne pustijo ravnodušnega. Ker sva hotela biti v kampu na Ilidži pred temo, sva jo kar mahnila nazaj proti piksni1.

baščaršija

Avtohiša je bila blizu Latinskega mosta, tako da sva jo mahnila na ogled vogala nasproti mosta, kateremu je zgodovinski pečat, z uspešnim atentatom na avstrijskega nadvojvodo in prestolonaslednika Franca Ferdinanda, vtisnil Gavrilo Princip. S tem se je začela prva svetovna vojna.

Latinski most, sarajevo

Prav zanimivo je stati na tistem vogalu nasproti Latinskega mosta, če veš, kaj zelo usodnega se je tam zgodilo. Občutke še dodatno podkrepijo na zunanji strani muzeja obešene fotografije prestolonaslednikovega obiska.

mestna tržnica v sarajevu

Na dan najinega obiska je bila v Sarajevu nogometna tekma med reprezentancama BiH in Hrvaške. Na poti proti Ilidži je imelo več huligansko-nogometnih-navijaških skupin svoj nastop, ki nima prav nič s športom2.

»Imate li mjesta za naš šotor,« sem polomljeno vprašal na recepciji kampa na Ilidži. »A, danas nema više,« je dejal smrtno resen poba na recepciji, ki je še bolj resno spremljal nogometni dvoboj med Bosanci in Hrvati. Z Ireno sva že pričela razglabljati o drugih opcijah, ko je poba bruhnil v smeh. »Samo jedna mala šalica,« je dejal. OK, dobro. Nasedla sva. Medtem ko je iz najinih potnih listov prepisoval podatke je prišel njegov sodelavec. »Kako ide, » je vprašal in namignil na TV ekran. »Loše, jedan nula,« je dejal vedno bolj resen receptor. »Jebemo, koji je sudja,« se je razjezil sodelavec. »Slovenac,« je znova bruhnil v smeh receptor.3

Za nogometni dvoboj ne vem kako se je končal, bral pa sem, da je veliko huliganov noč preživelo za zapahi. Glavno, da sva dobila eno zaplato zemlje za najin šotor.

sarajevo, grafiti

Naslednji dan sva si šla ogledati izvir reke Bosne, ki je v bližini kampa na Ilidži. »Vrelo Bosne,« je v bistvu lepo urejen park, sam izvir pa nekakšen Močilnik. Ljudje piknikirajo, otroci jahajo ponije, pari pa se fotografirajo pri izvirčkih. Umirjena in idilična scena. Edina stvar, ki me je zbodla v oči, so bili prodajalci igrač za otroke, ki so ponujali imitacije kalašnikov. Nekateri starši so bili res tako neumni, da so te puške otrokom celo kupili.

vrelo, izvir, bosne

Lačna sva bila, tako da sva šla nazaj na Baščarščijo. K Željotu ali v Petico, sva si rekla. Znova, odlični čevapčiči v prijetnem ambientu za smešno malo denarja. V obeh gostiščih. Priporočam.

gazi husrev begova džamija, mošeja

Medtem ko sva počivala med obema obrokoma, sva šla pogledat Gazi Husrev-begovo džamijo. Bil je ravno čas maše. Prav zanimivo je bilo videti oba tabora, ženskega in moškega pri maši. Kljub množici voajerjev se niso dali motiti. Izstopal je možakar, ki je pri ženskah samo sedel in gledal radovedno množico.

bezistan

Sarajevčani se kar znajdejo. Na tržnici prodajajo razno razne izdelke iz kovine, ki so jo pridobili iz bomb, metkov in ostalega orožja. Popularni so svinčniki pri katerih je sestavni del kar metek. V Bezistanu najdemo celo nakit iz istega materiala.

Z Baščarščije sva se do zgodnjega popoldneva postrgala, saj naju je čakala dolga in znova slikovita pot do Mostarja. O tem pa N A S L E D N J I Č.

BaščaršijaBaščaršijabaščaršija
Oglej si še:

1. Citroen AX[]
  2. Malo s politiko in že precej z nacionalizmom[]
  3. Se orpavičujem, če moj miks hrvaščine, srbščine, bosanščine (?) ni najboljši.[]

11 komentarjev na “Potep po BiH: Sarajevo”

1. chef chef pravi:

A piramid pa nista šla gledat :lol:

2. Insomniac Insomniac pravi:

I tata bi čevape, i tata bi :)

3. Mustang pravi:

Jest grem tudi rad v SA! Sam čevapov pa ne maram, bolše so mi pite i sltkiši…

4. jst pravi:

Tomo tekma se je koncala s 5:3 za Hrvate,sam tko za informacijo.Naslednjic pejta pogledat ta vojni tunel,ki je biu edini izhod iz Sarajeva med vojno.

5. tomo pravi:

@Chef: Ne, že na daleč se mi niso zdele niti približno tako zanimive, kot v Teotihuacanu v Mehiki.

@jst: Ja, vem, to sva zaj…. Za BiH sva imela veliko premalo časa, da bi si jo kolikor toliko dobro ogledala.

6. roxa pravi:

jao, ko sem bla jaz je bla taka gužva da se fajnih slik ni dalo delat :( tud zato moram it še

7. buba švabe buba švabe pravi:

Jst tut moram it. Bolj kot gledam vajine slike, bolj me vleče. :)

8. roxa pravi:

ej Tomo…prva slike je špica :cool:

buba @ lahko greš z mano naslednjič :p

9. tomo pravi:

@roxa: Hvala. Malce slabša svetloba je bila, drugače pa v redu fotka.

Zaradi nestrpnih in zavajajočih komentarjev, katere sem zbrisal, je ta blog odslej zaprt za komentarje. Nov pride kmalu. :)

10. Tomotov plac » Objave » Potep po BiH: Mostar in izvir Bune s Tekijo pravi:

[...] « Potep po BiH: Sarajevo [...]

11. Tomotov plac » Objave » Potep po BiH: Konec bosanskega klatenja, začetek hrvaškega pravi: