Trije dnevi blata na Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana

2.10.2007 ob 07:40

Mauro Bettin, Massimo De Bertolis

V petek dopoldne smo se neprijetni vremenski napoved navkljub odpravili proti Poreču, kjer se je popoldne pričela gorsko kolesarska etapna dirka Tartufi Tour. V nedeljo pa je bil v Istrskih toplicah štart enega najlepših MTB maratonov Parenzana, ki ime nosi po znameniti Porečanki, železniški progi od Trsta prek Portoroža do Poreča.

Tomo Hafner

Pred štartom prve etape se je izkazalo, da improvizacija ni v dobrih odnosih z dobro organizacijo. Organizator se je odločil, da bo zaradi globokega blata na prvem kilometru proge štart prestavil na prvo makadamsko pot. Vsi gorski kolesarji o tem niso bili obveščeni, na novi »štartni črti« je bil samo en sodnik, ki je krotil več kot dve stotniji gorskih kolesarjev, ta isti sodnik tudi ni imel štartne liste, da bi sam izpeljal štart. Bilo je kaotično.

Marathon Parenzana

Nekako smo se »samodejno« postavili na štart in ker sodnika ni bilo nikjer se je Anže Bizjak odločil, da se bo malo peljal. Vsi ostali so se nemudoma pognali za njim, sto metrov naprej in kjer se je ustavil Anže, smo se za njim ustavili tudi vsi ostali. Sodniku ni bilo nič jasno. Ista zadeva se je pred štartom parkrat ponovila. Sodnik je pričel noreti, medtem pa so nekateri nesrečniki še vedno iskali štart. Za neljube zaplete se je organizator naslednji dan opravičil.

Štart je bil vsaj zame, ki sem štartal nekje proti koncu karavane, presenečenje. Nenaden in brez odštevanja. Malce smo se drenjali, kmalu so se formirale skupinice, lilo je, sekale so strele, grmelo, klelo se je v vseh srednje evropskih jezikih in po 32 kilometrih pretežno ravninske etape smo bili konkretno blatni v cilju.

Štart druge etape je bil v Taru med Porečom in Novigradom. Znova polno blata. Prekleli smo klanec po razmočene travniku na Vižinado. Imel sem dva defekta, bil je trn, tako da sem se v cilj pripeljal s krepkim zaostankom.

Robert Gehbauer, Mauro Bettin, Massimo de bertolis

Tretji dan je bil štart gorsko kolesarskega maratona Parenzana. Dirkalo se je na dolgi in kratki trasi. Sam sem štartal na dolgi. Prva dva vzpona sta bila zaradi blata in gladkih skal kar tehnična. Mnogi so s težkimi prenosi na spolzkem terenu izgubljali prepotrebno moč, na spustu pa preveč viseli na bremzah.

Na okrepčevalnih postajah sem vsakič namazal verigo, kar je močno olajšalo vožnjo. Zaradi blata in velikih luž veriga ter ležaji postanejo suhi, kar posledično povzroča škripanje kolesa in težje prestavljanje.

Primož Ravnihar

Uroš Šparovec

Po prvih treh klancih me je pričelo zmanjkovati proti koncu zadnjega klanca do vasi Grožnjan.Malce me je zabilo. Pojedel sem en powergel1, se privlekel do vrha in se do doline reke Mirne nekako uspel spočiti, tako da sem na ravnini ujel skupino, s katero sem vozil skoraj cel vzpon na Grožnjan.

Robert Gehbauer, Mauro Bettin, Massimo de bertolis

Zadnji klanec MTB maratona Parenzana je na Oprtalj. Proti vrhu je tiste, ki traso poznamo od prej presenetil tehničen odsek vzpona, po katerem se je do vrha bolj priteklo kot prevozilo bolj direktno, kot prejšnja leta. Po vrhu klanca je bilo do zloglasnega spusta po nekdanjem kamnolomu do Istrskih toplic še nekaj krosa v stilu »gor pa dol«.

Heinz Verbnjak, Mauro Bettin

Spust do Istrskih toplic poteka po ostrih skalah, tako da lahko samo upaš, da boš v dolino pridrvel brez presekanega plašča. Poleg pokanja, ko skale udarjajo ob kolo, zadevo začinijo ovinki za 180 stopinj. Super zaključek maratona, saj je po razbijaškem spustu samo še en kilometer do cilja.

Anže Bizjak, Matjaž Budin

Kljub spodrsljaju prvi dan bo organizatorje pohvalil za resnično dobro izpeljano etapno dirko in MTB Maraton Parenzana v nedeljo. Proga je prava, gorsko kolesarska, s tehničnimi vzponi in tehničnimi spusti, kjer zmagujejo kompletni gorski kolesarji. Hrane po dirki je bilo na pretek, tako za tekmovalce, kot za spremljevalce in celo gledalce. Razglasitev pa je bila cca. Dve uri in pol po prihodu prvih v cilj. Prihodnje leto se vrnem.

Rezultati:

Skupna razvrstitev Tartufi toura po kategorijah

Mali MTB maraton Parenzana

MTB Maraton Parenzana Classic

Poglej si še:

Video: Finale svetovnega pokala v gorskem kolesarstvu

Foto: MTB spustaši vratolomno dol s Pohorja

Foto: MTB 4kros boji v Mariboru

Foto: najboljši gorski kolesarji navdušili v krosu

Preživel 2. MTB Maraton Snovik

1. Veliko cukra[]

13 komentarjev na “Trije dnevi blata na Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana”

1. chef chef pravi:

O, pivo! Ne evm, če bi si ga upal na tej progi :lol: Meni se je totalno zamerila enkrat. Dva tedna nisem sedel na biciklu, potem si me pa predstavljaj. Že na štartu sem celo ženskam odpadel :lol:

Spust po kamnolomu… jao.

2. heros pravi:

zakon!!! :D

tomo, poglej kako se ti folk na drugi sliki smeji, hehe

3. ZigaK pravi:

blato ne sklanjaš prav: zaradi blata (in ne zaradi blatu) Znova polno blata (in ne Znova polno blatu)
  4. biker17 pravi:

Istra, get down and dirty, lol

5. kookie pravi:

hehe, tole pa je bil tartufi tour, po blatu sodeč… ste nabrali kej? :D

spet pohvale za reportažo, še posebej pa fotografinji! zares lepe slike! :)

6. keda keda pravi:

Ja, je bilo blata. Sam sem se udeležil le maratona v nedeljo pa imam blata za kar nekaj časa zadosti. Drugače pa trei dni skupaj blata pa se mi vseeno ni dalo. Čuj Tomo potem pa ti kar nekaj voziš, da zdržiš kar vse tri dni. Slika, ko padaš v blato je pa res kruta.

7. tomo pravi:

@Chef: Menda se ga na fidconah nihče ni dotaknil. O Parenzani sva enkrata že rekla/napisala eno. Meni je res pravi MTB maraton.

@ZigaK: Popravljeno. Hvala.

@kookie: Fotografinja se zahvaljuje za pohvale mojstra. Za nabiranje tartuffov ni bilo časa, pa še nosove imamo bolj slabe za to. Prav bi prišla kakšna svinja.

@keda: No, v blato sicer nisem padel, sem se ujel na nogo. Tako kot si napisal, vozim se, treniram ne.

8. linn linn pravi:

Ko gledam tele fotke, najprej pomislialm, madona kolk blata hehe…no eni se valjajo po njem, drugi kepajao z njim, tretji pa kolesijo po njem;)

9. djule pravi:

Super je bilo, na maratonu je bilo manj blata, kot pa na prvih dveh dirkah. Spust v Istrske toplice je bil carski.

10. tomo pravi:

@Linn: vožnja po blatu na spustu zna biti zanimiva, povsod drugod pa je to v gorskem kolesarstvu muka.

@djule: Res, zakon spust je. Bilo je manj blata, vendar še vseeno, vsaj na dolgi trasi, sta bila dva, kar zelo blatna odseka.

11. Tomotov plac » Objave » Video: Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana pravi:

[...] prispevku Trije dnevi blata na Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana sem doživetje na gorskem kolesu med dirkanjem po skalah, blatu in koreninah, v sliki in besedi že [...]

12. Martin Čotar pravi:

Čestitam na slikama, jednako kao i na video-zapisu! Poželio sam slike staviti na naš web-site, toliko su dobre. ;-) No ne bude li to moguće, preostaje upućivati ljude da ovdje pogledaju.

Hvala na sudjelovanju i dođite i iduće godine!

Martin Čotar Direktor utrke

13. Tomotov plac » Objave » Video&foto: opravil z Ljubljanskim (pol)maratonom pravi:

[...] si še: Video: Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana Trije dnevi blata na Istra MTB Tartufi Tour – Parenzana Preživel 2. MTB Maraton Terme Snovik V New Yorku, Bostonu, Londonu, Berlinu, Parizu,…[↩]Me [...]